Flota
Flota Lufthansy na 31 czerwca 2009 roku składała się z 549 samolotów, z czego większość stanowiły samoloty Airbusa (264) i Boeinga (93).
Historia
Przedsiębiorstwo „Deutsche Luft Hansa AG“ powstało 6 stycznia 1926 roku w skutek fuzji pomiędzy "Deutsche Aero Lloyd" (DAL) i "Junkers Luftverkehr". Już tego samego roku spółka posiadała 162 samolotów.
W pierwszych latach swojej działalności spółka brała aktywny udział w tworzeniu innych linii lotniczych jak np. Iberia (Hiszpania), Syndicato Condor (Brazylia) czy Eurasia (Chiny).
Co prawda Lufthansa uległa likwidacji pod koniec II wojny światowej (dokładniej w 1951 roku), jednak już w 1953 roku “odrodziła” się pod nazwą „Aktiengesellschaft für Luftverkehrsbedarf“ (Luftag). Tradycyjną nazwę przybrano rok później, a regularne loty “nowa” Lufthansa rozpoczęła 1 kwietnia 1955r. Pod naciskiem władz sowieckich samolotom Lufthansy do roku 1991 nie wolno było latać do Berlina Zachodniego.
W 1997 roku największy niemiecki przewoźnik został w 100% sprywatyzowany. Tego samego roku Lufthansa wraz z Air Canada, SAS, Thai Airways i United Airlines założyły największy międzynarodowego sojusz linii lotniczych Star Alliance.
W momencie przejęcia Austrian Airlines (AUA) Lufthansa uważana jest za największego europejskiego przewoźnika wyprzedzając konkurenta Air France/KLM.
Sieć lotnicza
Sieć lotnicza Lufthansy obejmuje cele na całym świecie, tylko do Australii i Nowej Zelandii Lufthansa nie oferuje własnych połączeń. Jednak większość przewoźników światowych z powodu olbrzymich kosztów na takich trasach planuje międzylądowanie. Dalsza część podróży realizowana jest za pośrednictwem partnerskich lini lotniczych, w tym wypadku za pośrednictwem azjatyckich partnerów sojuszu Star Aliance.
Największym węzłem lotniczym Lufthansy jest Frankfurt nad Menem wyprzedzając Monachium. Po przejęciu linii Swiss Zurych ma być trzecim, a zarazem pierwszym zagranicznym węzłem lotniczym Lufthansy.