6 Trasy lotów z & do Düsseldorf (DUS)
Polskie Linie Lotnicze LOT (LO409, LO407, LO405), Singapore Airlines (SQ2359)
Eurowings (EW9731)
Polskie Linie Lotnicze LOT (LO410, LO408, LO406), Singapore Airlines (SQ2356)
Eurowings (EW9730), Deutsche Lufthansa (LH5364), Singapore Airlines (SQ1826)
Lotnisko Düsseldorf
W kwietniu 2009 roku otwarto nowy hangar do przeglądu technicznego samolotów linii Air Berlin. To pokazuje, że Düsseldorf jest nie tylko największym węzłem lotniczym tej linii, ale także ich największym miejscem przeglądów.
- URL: Oficjalna strona internetowa
- Strefa czasowa: GMT 1
- Telefon do serwisu: +49 211 421-0
- Adres: Flughafen Düsseldorf, Flughafenstraße 120 Postfach 30 03 63, D-40403 Düsseldorf
- Zarządca: Flughafen Düsseldorf GmbH
- Miejsca parkingowe: tak, płatny
- miasta w pobliżu: Düsseldorf (8 km), Neuss (12 km), Krefeld (15 km), Duisburg (16 km), Mülheim (18 km), Moers (20 km), Oberhausen (21 km), Essen (25 km), Solingen (25 km), Mönchengladbach (25 km)
- Dojazd: Autostrada A44
- Połączenia kolejowe: SkyTrain (kursujący pomiędzy własnym dworcem Port lotniczy Düsseldorf a terminalem bądź parkingiem); InterCityExpress, InterCity, EuroCity, komunikacja podmiejska.
- Podział lotów według dni tygodnia: poniedziałek (15.21%), wtorek (14.77%), środa (15.31%), czwartek (15.54%), piątek (15.02%), sobota (11.36%), niedziela (12.79%)
- inna pisownia: Deuselldorf, Duseldorf, Dusselldorf, Dueselldorf, Duesselldorf, Duesseldorf, Düsseldorf, Dusseldórfia, Dyzeldorfi, Диселдорф, Дюссельдорф, Ντίσελντορφ, ดึสเซลดอร์ฟ, 杜塞尔多夫, דיסלדורף, დიუსელდორფი, دوسلدورف, ڈسلڈورف, डसेलडोर्फ, Դյուսելդորֆի, デュッセルドルフ, 뒤셀도르프
Najpopularniejsze lotniska docelowe z Düsseldorf (Lotów tygodniowo )
- Port lotniczy Londyn - Heathrow (128, 4,23 %)
- Port lotniczy Monachium (123, 4,06 %)
- Port lotniczy Wiedeń - Schwechat (110, 3,63 %)
- Port lotniczy Zurych - Kloten (92, 3,04 %)
- Port lotniczy Berlin Brandenburg (87, 2,87 %)
- Port lotniczy Kopenhaga - Kastrup (86, 2,84 %)
- Port lotniczy Amsterdam - Schiphol, Haarlemmermeer (80, 2,64 %)
- Port lotniczy Paryż - Charles De Gaulle, Roissy (64, 2,11 %)
- Port lotniczy Madryt - Barajas (64, 2,11 %)
- Port lotniczy Londyn - City (52, 1,72 %)
- Inne (70,75 %)
Najczęściej wybierane linie lotnicze (Udział w startach i lądowaniach)
- Eurowings (2578, 43,20 %)
- British Airways (538, 9,02 %)
- Air France (280, 4,69 %)
- Lufthansa (267, 4,47 %)
- Condor (240, 4,02 %)
- SAS Scandinavian Airlines (216, 3,62 %)
- TUI fly (171, 2,87 %)
- KLM (160, 2,68 %)
- Italia Trasporto Aereo (112, 1,88 %)
- Austrian Airlines (108, 1,81 %)
- Inne (21,74 %)
Położenie
Port lotniczy Düsseldorf International położony jest ok. 9 km na północ od centrum Düsseldorf i jest połączony własnym zjazdem z autostradą A44.
Ale można również skorzystać z publicznej komunikacji podmiejskiej:kolej regionalna 1, 3, 5, 6 i 11, szybka kolej miejska 1 i 7, oraz autobusy nr. 721, 729, 759, 760 i 776.
W 2000 roku otwarty został dworzec kolei dalekobieżnej, gdzie dziennie zatrzymuje się łącznie około 350 pociągów podmiejskich InterCityExpress, InterCity i EuroCity.
Oprócz tego kursuje jeszcze w pełni zautomatyzowana kolej SkyTrain, za pomocą której można dojechać z dworca Port lotniczy Düsseldorf do terminalu bądź parkingu nr 4.
Historia
Na początku 20 wieku zbudowano halę lotniczą, a oficjalne otwarcie portu lotniczego nastąpiło w 1927 roku. W latach 1939 – 1949 ruch cywilny został wstrzymany.
W latach 50-tych i 60-tych przedłużono pas startowy oraz wybudowano nową halę odpraw. W 1965 roku kraj związkowy Nadrenia Północna-Westfalia i gminy leżące w sąsiedztwie lotniska podjęły ustawę regulującą pojemność lotniska na ówczesnym poziomie – dyrektywa ta jest ważna do dnia dzisiejszego, co bardzo ogranicza rozwój lotniska. Według tego dokumentu lotnisko może jednorazowo używać tylko jednego pasu lądowania. Pas drugi, który został wybudowany w latach 80tych, może być używany tylko w godzinach szczytu.
Połączenie szybką koleją miejską lotniska ("Düsseldorf Flughafen Terminal") z dworcem głównym w Düsseldorfie nastąpiło w październiku 1975 roku.
Podczas pożaru z 11 kwietnia 1996 roku terminal A i B zostały kompletnie zniszczone i musiały zostać wyburzone. Terminal C, który musiał przejść prace oczyszczające, został oddany do użytku już po kilku miesiącach. Podczas okresu odnowy i odbudowy budynków lotniska, który nosił nazwę „airport 2000 plus”, pasażerowie odprawiani byli w prowizorycznych namiotach i halach.
W 1998 oddano do użytku nowy terminal A oraz przemianowano nazwę z Port lotniczy Ren-Ruhra na Port lotniczy Düsseldorf International. Od 2002 roku wszystkie terminale już funkcjonują, oraz dokończono budowę kolejki wiszącej SkyTrain. 7 maja 2003 roku oficjalnie zrealizowano i zamknięto projekt budowy „airport 2000 plus”.
Realizowany jest AirportCity: komplex gospodarczy z budynkami biurowymi i hotelami.