Lotnisko Lipsk - Halle

Odloty Lipsk - Halle (LEJ)

Tablica odlotów, czwartek, 20 stycznia 2022*
Trasa lotu
Odlot
Samolot
Lipsk - Tivat
14:50
Fokker 100
Linia lotnicza (Numer lotu): Montenegro Airlines (YM361)
Strona 1 z 1

Przyloty Lipsk - Halle (LEJ)

Tablica przylotów, czwartek, 20 stycznia 2022*
Trasa lotu
Odlot
Samolot
Fuerteventura - Lipsk
19:45
Airbus 319
Linia lotnicza (Numer lotu): Sundair (SR3243)
Monachium - Lipsk
22:30
Canadair CR9
Linia lotnicza (Numer lotu): Lufthansa (LH2170), TAP Air Portugal (A31506), Aegean Airlines (TP7858)
Strona 1 z 1

Lotnisko Lipsk - Halle

Port lotniczy Lipsk/Halle, który jest określany jako interkontynentalny port lotniczy środkowych Niemiec, został otwarty w 1927 r. i zajmuje powierzchnię o wielkości 280 ha. W 2007 roku port lotniczy obchodził swoje 80-cio lecie. Z tej okazji otwarto wystawę w terminalu B, którą można odwiedzać codziennie od 9 do 20.
  • URL: Lipsk - Halle (LEJ)
  • Strefa czasowa: GMT 1
  • Telefon do serwisu: +49 341 224-1155
  • Adres: Flughafen Leipzig/Halle GmbH, Postfach 1, D-04029 Leipzig
  • Zarządca: Flughafen Leipzig/Halle GmbH
  • Miejsca parkingowe: tak, płatny
  • miasta w pobliżu: Wahren (10 km), Leipzig (16 km), Halle (18 km), Halle-Neustadt (22 km), Gera (64 km), Jena (72 km), Chemnitz (82 km), Neustadt (90 km), Erfurt (98 km)
  • Dojazd: Autostrady A9 [E51] i A14 [49] zjazd Schkeuditz/Flughafen
  • Połączenia kolejowe: Dworzec portu lotniczego (Niemieckie Koleje Państwowe)
  • Podział lotów według dni tygodnia: poniedziałek (15.28%), wtorek (15.02%), środa (14.48%), czwartek (15.53%), piątek (15.09%), sobota (10.86%), niedziela (13.74%)
  • inna pisownia: Flughafen Leipzig-Halle, Halle, Halle-Leipzig, Lipsia-Halle, Lipsko-Halle, Leypsiq, Lipcse, Lipsk-Halle, Leipciga, Lajpcig, Λειψία, Лейпциг-Галле, Лейпцыг, Лайпциг, Лајпциг, לייפציג, لايبتسغ, لايبزغ, لایپزیگ, ไลพ์ซิก, Լայպցիգ, ლაიფციგი, লাইপ্‌ৎসিশ, लिपजिग, लाइपझिश, लाइपजि, ライプツィヒ-ハレ, 라이프치히, 莱比锡

Najpopularniejsze lotniska docelowe z Lipsk - Halle (Lotów tygodniowo )

  1. Frankfurt nad Menem (40, 14,76 %)
  2. Antalya (36, 13,28 %)
  3. Monachium (31, 11,44 %)
  4. Palma de Mallorca - Son San Juan (25, 9,23 %)
  5. Düsseldorf (22, 8,12 %)
  6. Hurghada (13, 4,80 %)
  7. Stuttgart - Echterdingen (13, 4,80 %)
  8. Wiedeń - Schwechat (12, 4,43 %)
  9. Heraklion - Nikos Kazantzakis (12, 4,43 %)
  10. Istanbul New Airport (8, 2,95 %)
  11. Inne (21,76 %)

Najczęściej wybierane linie lotnicze (Udział w startach i lądowaniach)

  1. Condor (142, 12,61 %)
  2. TAP Air Portugal (112, 9,95 %)
  3. Lufthansa (105, 9,33 %)
  4. Air China (94, 8,35 %)
  5. Eurowings (74, 6,57 %)
  6. United Airlines (73, 6,48 %)
  7. ANA All Nippon Airways (67, 5,95 %)
  8. Aegean Airlines (63, 5,60 %)
  9. Air Canada (59, 5,24 %)
  10. Singapore Airlines (35, 3,11 %)
  11. Inne (26,81 %)

Położenie
Port lotniczy znajduje się w pobliżu miasta Schkeuditz (w kraju związkowym Saksonia), na pograniczu z innym krajem związkowym - z Saksonią-Anhalt. Port położony jest 18 kilometrów zarówno od centrum Lipska (północny zachód) jak i od Halle (Saale).

Od grudnia 2002 r. do portu lotniczego można dojechać FlughafenExpress´em: kursuje co 30 minut na trasie port lotniczy - dworzec główny Lipsk - port lotniczy (czas przejazdu wynosi ok. 14 minut), a co godzinę na trasie port lotniczy - dworzec główny Halle - port lotniczy (czas przejazdu wynosi ok. 12 minut).

30 czerwca 2003 r. jako czwarty port lotniczy w Niemczech port ten został podłączony do sieci Niemieckiej Kolei Państwowej (DB). Dzięki temu połączeniu codziennie około 100 pociągów komunikacji dalekobieżnej i podmiejskiej zatrzymuje się przy porcie lotniczym. Takie połączenie posiadają porty lotnicze w Berlin - Brandenburg, Berlin - Schönefeld (zamknięty), Dreźnie, Düsseldorfie, Frankfurcie n.M., Hanowerze, Kolonii/Bonn, Monachium czy w Stuttgarcie.

Co godzinę na port lotniczy przyjeżdżają pociągi InterCity z Oldenburg i Bremy bądź z Zagłębia Ruhry jeżdżące przez Hanower i Magdeburg.

Historia
Zanim powstał dzisiejszy port lotniczy funkcjonowały już lądowiska w Lipsku/Mockau i Halle/Nietleben. Jednak poprzez decyzje polityczne straciły one wkrótce na znaczeniu.

W latach 20tych podjęto decyzje o nowym uporządkowaniu przestrzeni powietrznej Niemiec środkowych i zdecydowano o powstaniu portu lotniczego Lipsk/Halle. Na lokalizacje wybrano środek miedzy tymi dwoma miastami - a mianowicie miejscowość Schkeuditz. W 1927 r. otworzono port lotniczy. Do drugiej WŚ ruch pasażerski znacznie wzrastał, ostatecznie w 1937 roku port zajmował czwarte miejsce wśród niemieckich lotnisk jeżeli chodzi o natężenie ruchu.

Po drugiej WŚ obiekt był miejscem budowy maszyn bądź miejscem targów lotniczych, a terminal wzniesiony w 1966 roku używany był przez większość czasu jako restauracja przy autostradzie i tylko podczas targów lotniczych służył jako budynek powitalny.

Mimo problemów gospodarczych udało się do końca lat 80tych rozszerzyć powierzchnię odpraw, wznieść nowe systemy nawigacyjne oraz zbudować nową halę przylotów.

Po zjednoczeniu Niemiec spółka z o. o. „Flughafen Leipzig” mogła liczyć na konstruktywne wsparcie zachodnioniemieckich portów lotniczych: zmodernizowano i wybudowano nowy terminal, wyremontowano pas startów i lądowań oraz zbudowano dojazdy i miejsca parkingowe.W 2000 roku port lotniczy dzięki nowemu pasu startów i lądowań (3600m) zyskał na znaczeniu, gdyż teraz spełniał wszelkie warunki interkontynentalnego portu lotniczego.

Gdy w 2004 roku Deutsche Post World Net podjęło decyzje założenia w Lipsku/Halle swojego europejskiego węzła lotniczego DHL, port lotniczy ponownie zyskał na znaczeniu. W 2008 roku nastąpiło huczne otwarcie.


Statystyczne dane pogodowe dla Lipsk - Halle

sty
lut
mar
kwi
maj
cze
lip
sie
wrz
paź
lis
gru
2.0
3.9
7.7
13.4
17.9
22.1
23.6
23.4
19.8
13.7
7.4
2.9
-0.5
0.2
3.4
7.6
12.9
15.8
18.0
17.2
13.6
8.7
3.7
0.6
-3.1
-2.0
-0.2
3.9
8.0
11.3
12.9
12.5
9.8
5.7
1.9
-2.0