Lotnisko Salzburg - W. A. Mozart

90 korzystnych lotów bezpośrednich z & do Salzburg (SZG)

main table
Strona 1 z 5
image description

Lot Salzburg (SZG) Londyn - Gatwick (LGW)

z: British Airways (BA2653, BA2655), airberlin (AB5087), easyJet (U28558, U28560), Thomas Cook Airlines UK (MT1025)

image description

Lot Salzburg (SZG) Londyn - Heathrow (LHR)

z: Virgin Atlantic Airways (VS6626, VS6777, VS6793)

image description

Lot Salzburg (SZG) Londyn (LON)

z: British Airways (BA2653, BA2655), airberlin (AB5087), easyJet (U28558, U28560), Thomas Cook Airlines UK (MT1025), Virgin Atlantic Airways (VS6626, VS6777)

image description

Lot Kolonia/Bonn (CGN) Salzburg (SZG)

z: Austrian Airlines (OS8752), Germanwings (4U0276)

image description

Lot Düsseldorf (DUS) Salzburg (SZG)

z: airberlin (AB8424, AB8426, AB8428), Etihad Airways (EY1060, EY1195, EY1193), British Airways (BA7606, BA7608)

image description

Lot Frankfurt (FRA) Salzburg (SZG)

z: Deutsche Lufthansa (LH1108, LH1102, LH1106, LH1104), Austrian Airlines (OS7268, OS7262, OS7266, OS7264)

image description

Lot Hamburg (HAM) Salzburg (SZG)

z: airberlin (AB8932), Finnair (AY5291)

image description

Lot Heraklion (HER) Salzburg (SZG)

z: airberlin (AB3435), Niki (HG3435)

image description

Lot Gran Canaria (LPA) Salzburg (SZG)

z: airberlin (AB2685, AB2521), Niki (HG2685, HG2521)

image description

Lot Palma de Mallorca (PMI) Salzburg (SZG)

z: Niki (HG3491, HG3211), airberlin (AB3491, AB3211)

od 116,04 zł
image description

Lot Berlin - Tegel (TXL) Salzburg (SZG)

z: airberlin (AB8926, AB8934), IBERIA (IB7859), Finnair (AY5271, AY5273), Etihad Airways (EY1420, EY1164)

image description

Lot Wiedeń (VIE) Salzburg (SZG)

z: Austrian Airlines (OS0919, OS0917, OS0923), ANA All Nippon Airways (NH6301), Thai Airways (TG7224), Polskie Linie Lotnicze LOT (LO4077, LO4079), Air Canada (AC6188)

image description

Lot Zurych (ZRH) Salzburg (SZG)

z: InterSky (3L0152, 3L0156)

image description

Lot Salzburg (SZG) Wiedeń (VIE)

z: Austrian Airlines (OS0920, OS0918, OS0926), Air Canada (AC6193, AC6207), Polskie Linie Lotnicze LOT (LO4078), ANA All Nippon Airways (NH6300), TAP Portugal (TP8702)

Lotnisko Salzburg - W. A. Mozart

Port lotniczy Salzburg - W. A. Mozart

Port lotniczy Salzburg - W. A. Mozart
Port lotniczy Salzburg - W. A. Mozart, nazwany imieniem słynnego komponisty urodzonego w Salzburgu, to po porcie lotniczym Wiedeń - Schwechat drugie najważniejsze lotnisko pasażerskie w Austrii.
URL:
Salzburg - W. A. Mozart (SZG)
Strefa czasowa:
GMT 1
Telefon do serwisu:
+43 662 8580-0
Adres:
Flughafen Salzburg, Innsbrucker Bundesstraße 95, 5020 Salzburg, Österreich
Zarządca:
Salzburger Flughafen GmbH
Miejsca parkingowe:
tak, płatny
miasta w pobliżu:
Salzburg (2 km)
Dojazd:
Autostrady A1 i A10 (płatne) bądź droga federalna B1.
Połączenia kolejowe:
Między terminalem portu lotniczego a dworcem autobusowym / głównym dworcem kolejowym w Salzburgu co dziesięć minut kursuje linia autobusowa O nr. 2.
Podział lotów według dni tygodnia:
poniedziałek (14.38%), wtorek (12.79%), środa (15.13%), czwartek (14.45%), piątek (14.45%), sobota (15.38%), niedziela (13.43%)
inna pisownia:
Salzburg-W.A. Mozart, Зальцбург, سالزبورغ, Σάλτσμπουργκ, سالزبورگ, Salzbourg, 잘츠부르크, Salisburgo, זלצבורג, ザルツブルク, Салцбург, ซาลซ์บูร์ก, 萨尔茨堡, ზალცბურგი, Zalcburgas, Զալցբուրգ, Salzborg, Salzburgo, Salcburg, זאלצבורג

Najpopularniejsze lotniska docelowe z Salzburg - W. A. Mozart (Lotów tygodniowo)

  1. 1. Frankfurt nad Menem (28, 11.86 %)
  2. 2. Wiedeń - Schwechat (22, 9.32 %)
  3. 3. Düsseldorf (15, 6.36 %)
  4. 4. Londyn - Gatwick (15, 6.36 %)
  5. 5. Berlin - Tegel, Otto Lilienthal (13, 5.51 %)
  6. 6. Zurych - Kloten (11, 4.66 %)
  7. 7. Hamburg - Fuhlsbüttel (10, 4.24 %)
  8. 8. Rotterdam (8, 3.39 %)
  9. 9. Kolonia Bonn - Konrad Adenauer (7, 2.97 %)
  10. 10. Amsterdam - Schiphol, Haarlemmermeer (6, 2.54 %)
  11. 11. Inne (42,79 %)

Najczęściej wybierane linie lotnicze (Udział w startach i lądowaniach)

  1. 1. airberlin (136, 15.60 %)
  2. 2. Austrian Airlines (114, 13.07 %)
  3. 3. Etihad Airways (80, 9.17 %)
  4. 4. Finnair (78, 8.94 %)
  5. 5. British Airways (56, 6.42 %)
  6. 6. Deutsche Lufthansa (56, 6.42 %)
  7. 7. easyJet (40, 4.59 %)
  8. 8. Transavia Airlines (38, 4.36 %)
  9. 9. Thomson Airways (32, 3.67 %)
  10. 10. Norwegian Air Shuttle (28, 3.21 %)
  11. 11. Inne (24,55 %)

Najbardziej oddalone cele podróży bez przesiadek Las Palmas - Gran Canaria (3300 km, airberlin) , Fuerteventura (3159 km, airberlin) , Rodos - Diagoras (1771 km, airberlin) , Heraklion - Nikos Kazantzakis (1713 km, airberlin) , Kos - Hipokrates (1682 km, airberlin) , Ibiza - Baleary (1366 km, airberlin) , Zakynthos (1289 km, Austrian Airlines)

Najbliższe cele podróży lotu bezpośredniego Wiedeń - Schwechat (268 km, Air Canada) , Zurych - Kloten (336 km, InterSky) , Frankfurt nad Menem (410 km, Austrian Airlines) , Berlin, wszystkie lotniska (TXL, SXF) (527 km, easyJet) , Berlin - Tegel, Otto Lilienthal (531 km, Finnair) , Kolonia Bonn - Konrad Adenauer (545 km, Austrian Airlines) , Düsseldorf (595 km, British Airways) , Hamburg - Fuhlsbüttel (684 km, Finnair) , Londyn - Gatwick (1023 km, British Airways)

Położenie
Port lotniczy położony jest około 4 kilometrów na zachód od centrum Salzburga.

Osoby jadące samochodem powinny skorzystać z autostrad A1 bądź A10 (płatne) bądź z drogi federalnej B1 „Innsbrucker Bundesstr.“.

Osoby jadące koleją powinny dojechać do dworca głównego w Salzburgu i z pobliskiego dworca autobusowego skorzystać z autobusu nr. 2 linii O kursującym co 10 minut.

Historia
Początki lotnictwa cywilnego w Salzburgu mają swój początek jesienią 1811 roku, kiedy to nad miastem przeleciał napełniony helem balon i sprawił nie lada zdziwienie u mieszkańców miasta. 12 lat później miłośnik lotnictwa, obywatel Salzburga Joseph Wibmperger, założył spółkę lotniczą, jednak dopiero 16 kwietnia 1902 roku spod miejskiej gazowni balonem w powietrze wznieśli się poszukiwacze przygód arcyksiążę Leopold Salvator i kapitan Franz Hinterstoißer.

Ostatecznie historia cywilnego lotnictwa w Salzburgu rozpoczęła się latem 1910 roku. Na ówczesnym hipodromie w dzielnicy Aigen odbył się pierwszy zmotoryzowany lot przez pilota Josefa Auera, a dwa lata później umiejętności tego samego pilota podziwiało 15.000 osób podczas pokazów lotniczych w Salzburgu. Po pierwszej WŚ coraz głośniej mówiono o potrzebie prawdziwego lotniska w Salzburgu. Wiosną 1925 roku „piloci polni“ wraz z technikami lotniczymi zdecydowali o wprowadzeniu w życie grupy roboczej z celem stworzenia własnego związku lotniczego. Cel swój osiągnęli tego samego roku i po przemyśleniu koncepcji udało im się jeszcze wyrównać teren w Maxglan pod przyszły pas startów i lądowań. Zaledwie kilka miesięcy później, 16 sierpnia 1926 roku, port lotniczy został otwarty. Pierwszy lot przeprowadziła linia Lufthansa z Salzburga przez Bad Reichenhall do Monachium. Oficjalne otwarcie lotniska, które wówczas składało się zaledwie z trzy-pomieszczeniowego baraku drewnianego i prowizorycznego pasu startów, odbyło się 6 dni później. W roku 1927 ówczesne austriackie linie lotnicze ÖLAG (Österreichische Luftverkehrs Aktien Gesellschaft) włączyły Salzburg do swojego planu lotów, skąd odbywały się regularne połączenia na trasie Salzburg -Innsbruck. Co więcej - równocześnie na terenie lotniska utworzona została szkoła lotnicza oraz firma budująca samoloty.

W 1928 roku Salzburg obok Bad Reichenhall i Innsbrucku należał do najczęściej używanych lotnisk regionu, a w 1930 roku posiadał już 34 tras lotów. Z powodów ekspansji lotniska stary, prowizoryczny budynek drewniany do odpraw pasażerów nie wystarczał - więc zaczęto z budową nowego budynku, którego budowę ukończono tego samego roku.

Tylko rok później światowy kryzys gospodarczy dotknął region salzburski, co spowodowało obniżenie subwencji państwowych a w efekcie zaprzestanie mało rentownych tras lotów. W następujących latach w Salzburgu lądowały znaczące maszyny na tamte czasy, jak np. samolot szerokokadłubowy firmy Junkers, który w 1932 roku używany był przez „Deutsche Lufthansa“ na trasie Wiedeń - Salzburg - Zurych. Dopiero gdy linie lotnicze ÖLAG w 1937 roku zwiększyły ilość tras lotów z Salzburga, port lotniczy mógł wykazać rosnące liczby pasażerów. Lecz krótko później narodowi socjaliści przyłączyli Austrię do III Rzeszy, a teren lotniska wykorzystywany był w celach militarnych.

Dopiero w latach 50-tych lotnisko na zlecenie amerykańskich sił zbrojnych zostało włączone do użytku lotnictwa cywilnego. Co prawda istniały pomysły Rady Miejskiej Salzburga o budowie nowego lotniska w północnej części miasta (dzielnica Flachgau), jednak protest ludności tam mieszkającej spowodował odrzucenie owego pomysłu. Dlatego też pod koniec lat 50-tych podjęto decyzję o rozbudowie i modernizacji obecnego lotniska.

Krótko po zakończeniu prac na terenie lotniska liczba pasażerów niewyobrażalnie szybko skoczyła w górę - z 12.000 do 120.000 w 1965 roku. Jednak rosnący ruch spowodował, że ludność zaczęła protestować przeciwko rosnącemu hałasowi. Spółka zarządzająca lotniskiem postanowiła na nowo uregulować godziny lotów, zaprzestać z lotnictwa szybowcowego oraz zdecydowała, że w przyszłości będzie inwestowała w sposoby ochrony przed hałasem.

Przez następne 20 lat ilość pasażerów wzrosła, do czego przyczynił się wzrost połączeń czarterowych. Pas lądowań przedłużono z 2.200 na 2.750 metrów, a w północno-zachodniej części terenu wybudowano kolejne hangary. W 2003 roku oddano do użytku drugi terminal, dzięki któremu odprawianych jest w międzyczasie około 1,9 miliona pasażerów rocznie.

Ogłoszenie